6

Data: 13 decembrie 2012

Tema: Construcţia şi afirmarea identităţii sexuale (.pdf)

Activitate susţinută de:

Prof.consilier şcolar - Anca Elena Stamatachi

Prof.consilier şcolar - Diana Ecaterina Aprodu

Desfășurare activității:

I. SEXUALITATEA face parte din viata fiecaruia !
Dar care sunt valorile acestei sexualitati? Este ea influentata de  mass media ? De revistele citite? De site-urile cercetate?  Unde intervine normalitatea si anormalitatea?
Răspunsurile pot fi relative, însă premisa este sigură:
SEXUL devine, din ce în ce mai mult şi la vârste din ce mai timpurii, un domeniu de fascinantă atractivitate , de exercitare a identităţii, a autonomiei, a implinirii vietii cu si prin celalalt.

1

 

 

II. “INFORMATORII”  SI …”DEZINFORMATORII” SEXULUI
Informatori specialisti: medici, asistenti medical, psihologi, carti de specialitate
Informatori  nespecialisti (si uneori... dezinformatori): prieteni, parinti, site-uri, reviste de divertisment
Dezinformatori (si uneori … chiar pradatori): publicitatea cu sugestii / aluzii sexuale, reviste cu continut erotic / pornographic, site-uri pornografice.

2

 

III. Publicitate si curiozitate…
Sexualitatea este considerata una dintre cele mai puternice instrumente de marketing.
Sexul in publicitate se bazeaza pe premisa ca oamenii sunt curiosi in legatura cu sexualitatea. In plus, publicitatea promoveaza anumite stereotipii sexuale, pe care le asociaza produselor pe care le vinde.
MORALA:

Publicitatea doar starneste curiozitatea folosindu-se de stereotipiile sexuale… fara a rezvolva insa problema celor 3 C: Cu cine?, Cum?,  Când?

CINE?

Este de dorit ca unul dintre criteriile fundamentale in alegerea partenerului /ei sexual/e sa fie DRAGOSTEA.
Dar este oare intotdeauna asa?

Sigur ca dragostea – fie ea romantica, pasionala, lucida– este principalul factor in decizia partnerilor de a-si intregi sentimentele prin introducerea erotismului in relatie.
Insa dincolo de dragoste, exista actiunea subtila a diversi factori ce vor influenta persoana sa fie atrasa sau nu de o alta persoana: frumusete, varsta, disponibilitate, statut, incredere in sine, manifesta tandrete etc.

CUM?

Prin: CONTRACEPTIVE, CONTRACEPTIVE HORMONALE, CONTRACEPTIVE DE BARIERA, CONTRACEPTIA DE URGENTA

CÂND?

Factori fiziologici: posibilitatea de a ramane insarcinata /de a lasa o fata insarcinata, de a contracta boli cu transmitere sexuala/ HIV;
Factorii emotionali: Experienta pierderii virginitatii e foarte diferita: sunt tineri ce au trait cu placere acel moment, insa sunt altii ce au suferit tulburari emotionale grave. In unele cazuri, desi corpul poate fi pregatit pentru viata sexuala, persoana sa nu fie pregatita emotional pentru acest eveniment.

Factori morali: Relatia buna cu familia, valorile personale, credintele religioase fac ca vocea interioara sa-i ghideze in a rezista presiunilor din mediul exterior de a se implica intr-o relatie sexuala inainte de a fi momentul potrivit

3